čtvrtek 30. září 2021

Au-pairkou ve Skalistých horách

Recenze na Nové začátky

Tato krásná kniha od německé autorky Lilly Lucas se mi dostala do ruky ještě před vydáním a já jsem z ní prostě nadšená! Poslední asi dva roky jsou u nás německé autorky píšící romantiku velkým trendem. Jako na běžícím pásu chrlí nakladatelé knihy od Mony Kasten, Laury Kneidl, Biancy Iosivoni, Avy Reed a stále přibývají nová jména. Kromě romantiky tyto knihy spojuje to, že je hlavním postavám mezi 20-30 lety, tedy knihy spadají do kategorie "new adult", většinou jsou to vysokoškoláci nebo čerství absolventi a hlavně: Američané.

A právě v tom se kniha Nové začátky od ostatních liší. Hlavní hrdinka Lena je Němka. A do Skalistých hor přijede pracovat jako au-pair. Pro městskou holku je to prostředí poměrně neobvyklé, rychle si ale v domě Amy a Jacka zvykne a to i na jednoho člena domácnosti, kterého tam nečekala - Jackova mladšího bratra Ryana.  Ryan byl profesionální závodník na lyžích, po vážném úrazu však musel kariéru předčasně ukončit a nyní se schovává před celým světem v domě u Cooperových.

Tenhle příběh slibuje romantiku, což do puntíku splní. Já nic nečekala a proto jsem fakt nadšená! Ne, nepředstírám, že je to nějaká vysoká literatura, jen si myslím, že ta kniha vám dá přesně to, co od ní budete čekat - odpočinkovou "feel good" jiskřivou romantiku. Ano, tady se ta romantika povedla opravdu na jedničku, chemie mezi hlavními hrdiny byla téměř hmatatelná, prostě paráda! 💗

Já sama jsem pracovně v zahraničí byla a to hned dvakrát na několik měsíců, a proto si knihy s takovou tematikou moc užívám. Příběh mi hlavně zpočátku připomněl letos přečtenou Všechno nejlepší, Anno. V obou knihách odjede hlavní hrdinka, městská holka, na venkov dělat au-pair a má trochu potíže se se změnou prostředí sžít. ALE v Nových začátcích byť byla Lena taky solidní fiflena, nebyla to až taková koza jako Anna. 😇 Docela brzy se přizpůsobila a hlavně se ke všem chovala hezky.

Co obě knihy rozhodně spojuje je "značkování", kdy každá věc musí mít svoji značku. Je mi to hrozně protivné. Tady to ale nebylo tak hrozné, abych kvůli tomu musela snižovat hodnocení. Celkový dojem z knihy je u mě totiž natolik kladný, že ji nadšeně doporučuji všem čtenářkám kolem sebe!

A mimochodem: jedná se o první díl nové série, takže se ještě máme na co těšit 😉

Lilly Lucas: Nové začátky. Red, 2021. 352 stran.
Moje hodnocení: 5✰/5✰