čtvrtek 30. září 2021

Vážné téma v erotickém románu?

Recenze na Nesnáším tě

Vadí vám polonazí a nazí muži na obálkách knih? Mne dříve rozhodně ano, brala jsem to tak, že je to naprosto bezduchá erotická četba. Pak jsem si ale ze zvědavosti jednu knihu přečetla - myslím, že to byla Výpověď - a musím říct, že jsem byla celkem mile překvapená. Teď už se po takových knihách sáhnout nebojím, ovšem stále si myslím, že by jim mnohem více slušely ilustrované obálky, třeba jako mají zahraniční romantické knihy.

Minulý týden jsem podobnou knihu četla, ale musím říct, že Pan Romantik mě docela zklamal. Když jsem tedy sáhla po Nesnáším tě, doufala jsem, že si spravím chuť a zároveň se trochu bála, aby to nebylo stejně slabé.

Hlavními hrdiny příběhu jsou Charlotte a Reed. Charlotte jde prodat šaty ze zrušené svatby a v obchodě si za získaný kredit koupí jiné, které ji zaujmou. V látce najde všitý romantický vzkaz a rozhodne se vypátrat jeho autora.

Reed obchoduje s nemovitostmi - luxusními. Každého si před prohlídkou proklepne. A proto nechápe, proč se mu na jednu prohlídku bytu přihlásí chudá a nezaměstnaná žena.

První půlka knihy nebyla zase taková pecka. Fakt hodně mi to připomínalo knížku Jeho banán, s tím rozdílem, že tohle bylo vyzrálejší, oduševnělejší a čtivější. Naopak druhá polovina příběhu neuvěřitelně mile překvapila! Rozjelo se to a přišlo i něco docela nečekaného - vážnější téma, které vám ale neprozradím. Charlotte a Reed byli super a skvěle to mezi nimi jiskřilo, dost jsem se i nasmála. Bylo to mnohem méně pikantní a mnohem více romantické, než jsem čekala a to je pro mě velké plus!

Jedinou výtku snad mám - k názvu Nesnáším tě. Nějak jsem ho asi nepochopila. Mezi Charlotte a Reedem to sice zpočátku nebylo tak vřelé, ale rozhodně se to nedá nazvat nejakým "hate-to-love" vztahem, nemyslím si, že někdo někoho nesnášel.

Pokud milujete romantiku, knížku fakt doporučuji! A budu doufat, že i Baronet přijde v budoucnu s obálkami, na které by se dalo koukat 😊



Vi Keeland, Penelope Ward: Nesnáším tě. Baronet, 2019. 328 stran.
Moje hodnocení: 4,5✰/5✰

2 komentáře:

  1. 'Nesnáším tě' jsem četla a právě ta vážná tématika bylo něco, co mi v tu dobu asi úplně nesedlo. Kniha nebyla špatná, ale přece jen trochu depresivní. Ani já jsem název nepochopila, znám spoustu jiných, kde by se hodil daleko víc.
    Co se týče chlapíků na obálkách, tak s tebou musím jedině souhlasit. Měla jsem úplně stejné předsudky a takovým knihám se vyhýbala obloukem. Až letos v červnu na doporučení jsem s velkým sebezapřením něco zkusila a zjistila, že vlastně nejsou vůbec špatné a jako oddychovka mě to baví. Proč ale obálky absolutně nereflektují děj a většina mužů na nich nemá svršek, mi není jasné. Také bych ocenila víc ilustrovaných obálek, české obálky jsou většinou o několik tříd horší než originál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za komentář! Jsem ráda, že nejsem sama, kdo to tak vidí :)
      Co se toho vážného tématu týče, je mi jasné, že to ne každému sedne, obzvláště když to přišlo tak nečekaně. Pro mě to tu knihu povýšilo právě proto (překvapila vážnějším tématem) ale chápu, že pak už to není až taková oddechovka :)

      Vymazat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!