čtvrtek 8. dubna 2021

Když se pátrání točí v kruhu

Recenze na Kruh


Pychothriller od nepříliš známého nakladatelství Katto mě svou obálkou téměř zhypnotizoval. Ihned mě zaujala a vlastně jsem ani nepotřebovala číst anotaci. Než mi kniha přišla, zaznamenala jsem pár recenzí, díky kterým jsem měla docela dost velká očekávání.
Proto mi dlouho trvalo se s příběhem i stylem psaní autorky sžít. Měla jsem pocit, že je příběh velmi průhledný. Protože jsem ale knížku četla v rámci společného čtení, prodiskutovala jsem své pocity s ostatními a díky několika radám jsem změnila svůj přístup ke knize. A tyjo, perfektně to zafungovalo! Stačilo změnit úhel pohledu a knížka mě okamžitě vtáhla. Už jsem nečekala na šokující zvraty a odhalení. Soustředila jsem se více na tu drtamatičnost, na psychologickou hru a to mě dostalo! Čtení jsem si nakonec přece jen užila.

Kruh je příběhem jedné rodiny, která se vydala na pár dní na chatu do Grizedalského lesa. Mel přijíždí za svým mužem a dětmi o dva dny později, protože musela ještě pracovat. Po jejím příjezdu je ale chata prázdná, byť věci dětí i manžela tam jsou. Mel najde vzkaz, že šli na procházku do lesa, což ji uklidní. Když se však ani po setmění její rodina nevrátí, Mel zburcuje horskou službu a později i policii. Vyšetřování zmizení však s sebou přinese mnoho informací, které měly být raději zapomenuty a zatajeny.

Podle anotace příběh působí jako klasický psychothriller. Je tomu tak i není. Kruh přináší velmi zajímavé a originální téma. Musím říct, že to, jak jde s popisy jednání a myšlení postav do hloubky, mi neskutečně pomohlo se do postav vžít. A to i do záporáků. Ten příběh byl za mě velmi uvěřitelný a realistický (kromě epilogu). Když už jsem to nečekala, dostalo se mi i perfektních šokujících odhalení a zvratů.

Ještě bych se ráda vrátila k obálce a názvu, které jsou u nás úplně jiné, než v originále. Všimla jsem si, že hodně lidí řeší, jak korespondují s dějem. Za sebe musím říct, že jsem to tam taky dlouho hledala, ale čím více jsem se blížila konci knihy, tím více jsem měla i pocit, jako bychom se točili v kruhu. Zamotalo mi to hlavu.

Co bych na knize změnila, je první kapitola. Ta tam vůbec být nemusela. Prozrazuje příliš mnoho z toho, co se později dozvídáme až ke konci knihy. Tím jsem trošku ochuzeni o překvapení, nebo spíš už dopředu tušíme, jakým směrem se děj bude ubírat. Klidně bych poradila první kapitolu nečíst a užít si pak větší překvapení.

Jinak ale knížku můžu velice doporučit, byl to opravdu velký zážitek a jen tak na ni nezapomenu. Donutila mě hodně přemýšlet a dostavil se i "wow efekt", takže moje hodnocení je opravdu vysoké.

Za zaslání recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Katto.

Knihu můžete koupit zde: https://www.katto.cz/kniha-kruh

Rona Halsall: Kruh. Katto, 2020. 320 stran.
Moje hodnocení: 4,75⭐/5⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!