sobota 26. prosince 2020

Kate Marshall podruhé

Recenze na Mlha nad Shadow Sands

Když jsem vloni přečetla Kanibala z Nine Elms, první díl nové série Roberta Bryndzy, byla jsem nadšená. Autor překonal svou do té doby jedinou sérii s vyšetřovatelkou Erikou Foster, která pro mě byla jen lehce nadprůměrná. A proto jsem se už nemohla dočkat dalšího dílu této nové detektivní série.

I tentokrát má kniha fantastický rozjezd, po kterém následuje skvělá a propracovaná jízda. Po řemeslné stránce zde opět není co vytknout. Jde vidět, že autor už je vypsaný, nenechává nic náhodě a vše si dopředu promyslel. Jedná se však o detektivku v takovém tom klasickém stylu, kdy nemůžeme čekat nějaké extra zvraty a šoky, spíš jen pořádnou dávku napětí.

Tento příběh nás zavede opět nedaleko Katina bydliště v Ashdeanu. Kate tráví prázdniny se svým synem Jakem, se kterým se více sblížila v předchozím dílu. Po absolvovaném kurzu potápění chce Jake vyzkoušet ponor ve vodní nádrži Shadow Sands a prozkoumat zde zatopenou vesnici. Během ponoru však Kate se synem objeví ošlivě zřízené tělo nějakého mladého muže. Po tom, co Kate viděla, očekává, že se rozběhne policejní pátrání, automaticky přepokládá, že muž bylk zavražděn. Během několika dní je však případ prakticky zameten pod koberec prohlášením, že smrt byla způsobena utonutím bez cizího zavinění. Na Kate se záhy obrátí matka mrtvého muže, která odmítá přijmout teorii, že by se její syn, zdatný závodní plavec nešťastnou náhodou utopil. A tak na sebe Kate i tentokrát bere roli soukromé vyšetřovatelky a rozjíždí pátrání na vlastní pěst za pomoci svého asistenta Tristana.

Určitě jsem během čtení měla chvilky, kdy jsem si říkala, že jde jen o průměrnou detektivku (takhle to mám u Bryndzy vždy...), ale naprostou většinu knihy jsem fakt hltala, potřebovala číst dál a dál a byla narvózní z toho, co bude dál. Skutečně to napětí v knize by se dalo krájet stejně, jak ta hustá mlha nad vodní nádrží pár kilometrů za Ashdeanem.

Takže když to shrnu, knížka byla výborná, bavila mě, je perfektně napsaná a autor se stále zlepšuje. Tak si říkám, kde je ten pomyslný vrchol Bryndzovy tvorby? Pokud stále ještě před námi, tak se teda máme na co těšit! Doporučuji!

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Grada.

Knížku mužete koupit zde: https://www.grada.cz/mlha-nad-shadow-sands-11445/

Robert Bryndza: Mlha nad Shadow Sands. Cosmopolis, 2020. 384 stran.