středa 8. května 2019

Nenalezená (komentář ke knize)


Tak tahle knížka, to byl brutální megamonstrózní nářez, který mě totálně dostal!!! Nemám slov a na druhou stranu bych toho o knize chtěla tolik říct. Vůbec jsem nečekala, že mě nějaký neznámý polský autor dokáže tak rozsekat, ale stalo se. Kde začít? Určitě začátkem, který sliboval super příběh už od prvních stran. Zatímco jsem se seznamovala s pozadím a s hlavním hrdinou Damianem Wernerem, už se rozjel kolotoč událostí, které on ani jeho kamarád nedokázali zastavit a změnit. Druhá třetina knihy mi připadala nejnudnější v tom smyslu, že se toho hodně odehrávalo přes IT a trochu to tím ztratilo drajv. A já se nechala zmást. Myslela jsem si, že vím, co bude dál, jak to všechno dopadne. Také jsem si říkala, že domácí násilí už je hrozně ohrané téma. Jak moc jsem se zmýlila! Remigiusz Mróz dokázal v mém pomyslném žebříčku spisovatelů nakopat zadek i Sarah Pinborough, kterou jsem měla za královnu zvratů. Vždy když už jsem si totiž myslela, že VÍM (co se bude dít), přišlo totální vykolejení a šok z nečekaného zvratu. A opakovalo se to několikrát. Nakonec bych dala knize i deset hvězdiček za tu propracovanost, napětí a nepředvídatelnost. Ani mi nevadí, že to bylo malinko překombinované, hodně nerealistické a že mi po dočtení vyvstalo pár nezodpovězených otázek. Nevadilo mi to, nic z toho nebylo podstatné. Autorovi se podařilo to hlavní - zaujmout, pobavit, posadit na zadek, rozhořčit svého čtenáře. A já jsem rozhořčená na maximum. Chtěla bych ještě pár stránek... 


Moc doporučuji a zároveň nechápu to nízké hodnocení!

Remigiusz Mróz: Nenalezená. Přeložil Petr Vidlák. Domino, 2018. 326 stran.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!