pátek 19. června 2020

Romantika na jachtě

Recenze na knihu Pláž v Chorvatsku


Když u nás v roce 2018 vyšel první román Julie Caplinové Kavárna v Kodani, zaujala mě obálka. Ale to bylo vše. Moc jsem netušila, co si pod anotací představit, ale nijak zvlášť mě kniha nelákala. A pak vyšla další, Pekárna v Brooklynu, a ještě ten samý rok ji následovala Cukrárna v Paříži. Všechny měly nádherné obálky ale já jim ještě stále odolávala. Letošní novinku Pláž v Chorvatsku jsem dostala jako dárek od nakladatelství Grada (za což ještě jednou moc děkuji!) a já jsem si začala všímat, že se o této sérii knih nazvané "Romantické útěky" mluví stále více a dokonce i recenze jsou velmi pozitivní. Takže jsem včera naznala, že přišel čas objevit Julii Caplinovou...


Musím říct, že přesně něco takového jsem potřebovala, po několika přečtených thrillerech, přesmutné romatice a nepovedeném fantasy přiběhu mi veselá a komediální letní love story přišla právě vhod. Sluníčko, moře, luxusní jachta, drinky a romantika - co víc si přát? S knihou jsem se přenesla až na jižní dalmatské pobřeží Chorvatska a užívala si plavbu od začátku až do konce.

Příběh přitom začíná ve studené a upršené Británii. Nick je farmářem na rodinné farmě a posledním svobodným synem v rodině. Během focení pro jistou módní značku na jejich farmě se však seznámí s atraktivní modelkou Tarou. Netrvá to dlouho a Tara jej vezme na dovolenou na jachtě v Chorvatsku.

Maddie před nedávnem dokončila studium dějin umění a teď se sama snaží prosadit jako malířka. Potřebuje však práci a proto uvítá nabídku kamarádky Niny - dělat hostesku a kuchařku pro skupinku lidí na jachtě. Niny bratr Nick bude na této jachtě jedním z hostů spolu se svou přítelkyní Tarou.

Asi to zní jako klasická klišé romantická zápletka a možná to tak snad i je, ale neměla jsem pocit, že čtu laciný brak. Až na pár vyhrocených scén, které mi přišly zbytečné. Romantika tady byla taková pozvolná, ale mezi hlavními hrdiny to jiskřilo opravdu perfektně. Došlo i na vtipné scény jako z romatických koemdií. Maddie jako hlavní hrdinka mi byla fakt hodně sympatická a možná jsme i v něčem podobné. A Nick byl naprosto dokonalý i když občas trochu mimo. 

Kromě romantiky byla na téhle knize nejlepší ta atmosféra. Kdo ještě dnes vidí Chorvatsko pouze jako destinaci pro "zabedněné Čecháčky, kteří nedokážou jet nikam jinam", asi ještě úplně nepochopil krásu a kouzlo této země a tuhle knížku by si měl rozhodně přečíst! Pro mnoho lidí je Chorvatsko synonymem luxusní dovolené a i knížka je toho vlastně příkladem. Sama autorka v poděkování píše: "Jestli jste ještě nebyli v Chorvatsku - jeďte, jeďte, jeďte!" A já s ní vlastně souhlasím. Sama jsem jeho krásy objevila taky až v dospělosti a byly to jedny z nejkrásnějších zahraničních dovolených! Klidně bych si je zopakovala, i když letos si musím vystačit jen s touto knihou. Najednou lituji, že už ji mám přečtenou... Potřebuju si nutně koupit předchozí díly :) A i ten následující, který by měl vyjít ještě letos!
Doporučuji všem romantickým duším! 

Julie Caplinová: Pláž v Chorvatsku. Cosmopolis, 2020. 360 stran.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!