úterý 7. ledna 2020

9. Kniha, jejíž první věta začíná zájmenem

Vybrat knížky k tomuto tématu bylo asi nejtěžší, protože jsem musela prolistovat celou knihovnu, zároveň ale mě to moc bavilo. Ani vám nebudu říkat, kolik knížek mě svou první větou zaujalo natolik, že jsem je chtěla okamžitě začít číst ☺

Mám tady pro vás 13 tipů (a postupem roku budu přidávat) na knížky, které začínají zájménem a jsou to knížky jak ty, které už jsem přečetla, tak ty, na které se teprve chystám. Takže nemůžu ručit, že se jedná úplně o to nejlepší čtivo, ale nemyslím si, že bych doma měla nějaké braky, které by se nedaly číst ☺
Seřazeno podle žánru a obrázky jsou klikací.
Vzhledem k tomu, že každý vnímá Čtenářskou výzvu jinak přísně, uvedla jsem u některých knih, kde přesně se daná věta nachází. Je tu pár výjimek, kdy zájmeno otevírá sice první kapitolu, ale tomu předchází ještě prolog. Vzhledem k tomu, že jsem si všimla výskytu takových knih v žebříčku (Tiché roky apod.) tak je zde také uvadím, pro ty, co to méně hrotí ☺

DETEKTIVKY, THRILLERY

Někdo cizí v domě
"Tohoto horkého srpnového večera Tom Krupp zastaví auto - lexus na leasing - na příjezdové cestě svého pěkného patrového domu." (začátek první kapitoly, předchází prolog)


Výsledek obrázku pro dokud světlo nepohasne agatha christie
"Toto je příběh Johna Segrava." (první věta první kapitoly, předchází předmluva)

Výsledek obrázku pro NA VRCHOLU VLNY agatha christie
"Každý klub má svého nudného patrona." (prolog)

V úkrytu
"Můj manžel Annie Doyleovou zabít nechtěl, ale ta prolhaná tulačka si to zasloužila." (tak jo, tohle si musím okamžitě přečíst!!)

SVĚTOVÁ LITERATURA A KLASIKA

Výsledek obrázku pro zabití jesseho jamese kniha
"Jeho vystupování bylo příjemné, ačkoli byl velice tichý a zdrženlivý."

Výsledek obrázku pro juliuv vzestup kniha
"Jeho prvním impulsem bylo vztáhnout ruce k nebi."



ČESKÁ LITERATURA

Tiché roky
"Náš dům stojí na kraji města na konci slepé ulice." (první věta první kapitoly, které ale předchází prolog)

Kůly v plotě
"Mým odvěkým přáním bylo psát si deník." (jediná kniha z výčtu, za jejíž kvalitou si nestojím ☺)

PRO ŽENY A ROMANTIKA

Pojízdný krámek snů
"Tahle knížka nemá věnování, protože je celá věnovaná právě tobě, čtenáři." (z úvodního Slova čtenářům)

Krasojezdkyně
"Její žluté šaty uviděl dřív než ji."

Poslední výročí
"Ty si fakt myslíš, že nám to projde?"

Až vysvitne slunce
" krásné dívky na pláži si Keaton všiml už začátkem týdne." (první věta prologu, kterému předchází úvodní slovo autorky)


FANTASY

Krutý princ
"Všechny děti v zemi víl 
běhávají bez košil." (kniha první, úvodní báseň)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!