pondělí 6. ledna 2020

7. Kniha o holokaustu

Holocaust potažmo druhá světová válka, je pro mnoho čtenářů velmi těžké a depresivní téma, pochopitelně. Přesto se obrovské množství knih s touto tematikou dostává na přední příčky žebříčků - každoročně, vzpomeňme si na Tatéra z Osvětimi, na konci roku vyšla Cilčina cesta.. Z mnoha podobných knih se postupně stala klasika, vždyť už i Zlodějku knih, nebo "naši" Hanu k té klasice mnohdy řadíme.
Není to totiž oblíbené téma, ale je to silné téma a připomíná nám, že historie se může opakovat. Když to autor zvládne napsat dobře, nic už pak knize nebrání, aby se stala bestsellerem.

Jedna z knih, co jsem četla a už i zmínila, Tatér z Osvětimi, je podle mého názoru napsaná špatně. Ale uvedu ji v celkovém výčtu a doporučení zkrátka proto, že se našla hromada čtenářů, kterým se líbila. Jen na to chci upozornit, protože v tomhle případě ono silné téma vyznělo dost plytce. Ostatní knihy, které jsem na toto téma četla, můžu rozhodně doporučit a patří i celkově k tomu nejlepšímu, co jsem četla.
Z knih, které jsem nečetla, vám tady představím ty, které si přečíst chci, ať už v rámci výzvy, nebo jen tak, kdykoliv v budoucnu. Podmínkou je dobré hodnocení na DK. Chlapce v pruhovaném pyžamu jsem viděla jen jako film, ovšem dost mě to vzalo a určitě se chystám i na knížku...snad už letos. To samé i Pianistu.
Knihu Smrt je mým řemeslem jsem četla tak dávno, že se chystám na re-reading, zanechala ve mě hluboké dojmy, ale příběh si musím oživit.
Zařadila jsem sem i několik knih, které se neodehrávají přímo v koncentračních táborech, ale za druhé světové války, a holocaust je tady hlavní téma - ten totiž nebyl jen o Židech, ale obecně o nacistické genocidě.
Obrázky jsou s odkazem na DK.



Četla jsem

✰✰✰✰✰

Hana   Výsledek obrázku pro musíme si pomáhat kniha   Zlodějka knih   Čas žít, čas umírat


✰✰✰✰

Smrt je mým řemeslem Švadlena z Dachau  Sophiina volba  Související obrázek
Jsou světla, která nevidíme  Hanin kufřík 


✰✰✰

Tatér z Osvětimi  Předčítač 

Chystám se číst

V šedých tónech  Vypravěčka  Chlapec v pruhovaném pyžamu  Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou
Utekl jsem z Osvětimi  Mengeleho děvče  Pianista  Schindlerův seznam
Deník Anny Frankové   Mischling    Osvětimská knihovnice    Zlomení andělé
Pekařova dcera  Fotograf z Osvětimi   Světla zimní noci  Osvětimská ukolébavka




Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!