úterý 27. října 2020

Podzimní zlepšovák nálady

Hotýlek na Islandu

Jestli jste se taky zamilovaly do překrásné série Romantické útěky od anglické spisovatelky Julie Caplin, jistě už víte, že v říjnu vyšla v pořadí již šestá kniha. Kromě luxusních obálek nabízí tato série i krásné výlety do nádherných krajin a romantický příběh. Jsem moc ráda, že jsem si knihu díky nakladatelství Grada mohla přečíst a ještě jednou děkuji za zaslání recenzního výtisku! 

Hotýlek na Islandu nás sice zavede do studenějších končin, mě ale knížka krásně zahřála, nehledě na to, kde se odehrává. Myslím, že je to ideální příběh do tohoto období, alespoň mně neskutečně sedl - zažene totiž všechny chmury. 

Je to příběh Lucy, která pro hrubé porušení pracovní morálky přišla o vysoký post manažerky luxusního hotelu. Lucy se z toho úplně sesypala a to především kvůli tomu, co jejího padáka předcházelo, protože ona to nebyla úplně její vina. Teď nemůže ani sehnat práci, nikdo v Británii jí nechce zaměstnat ač má kvalifikaci. Nakonec se naskytne místo ředitelky malého hotelu na Islandu a protože Lucy nemá co ztratit, sbalí si zavazadla a odletí tam. Na Islandu se Lucy překvapivě rychle dá do pořádku (na začátku knížky je líčená jako totální troska). Najde si tu nové kamarády i lásku. Sympatický barman Alex však není tím, za koho se vydává. V hotýlku je inkognito, vyslán svým šéfem aby zmapoval podmínky, jaké v hotelu panují. Společnost, pro kterou Alex pracuje má totiž v plánu hotýlek koupit a rozhoduje se, zda si stávající zaměstnance ponechají. A tak ani Lucy nemá svou novou práci jistou... 

Autorka svým čtenářům (čtenářkám) přináší to, na co už jsou u ní zvyklí. Pořádnou dávku romantiky, nějaké to tajemství a hlavně skvělý výlet za krásami země, ve které se příběh odehrává - ať už to byly popisy přírody (vodopády, ledovce, gejzíry, polární záře...), nebo místních obyvatel, tradic, zvyků a pokrmů... 

Do Islandu jsem se zamilovala hned od začátku, nikdy by mě nenapadlo, že se dostane na seznam mých vysněných destinací, ale stalo se. S Lucy jsem měla maličko problém. Autorka ji na začátku knížky vylíčila jako totální trosku, ale to se velmi rychle změnilo po příjezdu do hotýlku... Přesto jsem nepochopila, co přesně na ní Alex vidí. S Alexem to byla jiná, toho jsem si oblíbila hned a pokud znáte herce Juliana Morrise, nemohla jsem se při čtení zbavit představy, že Alex vypadá přesně jako Julian. (Kdyby ode mě někdo potřeboval tip na obsazení, až se bude Hotýlek natáčet jako film, jsem k dispozici 😀)


No a aby to nebyla jen přeslazená romantika (ani nechtějte vědět, kolik jsem při čtení vypila horké čokolády ☕), došlo i na nějaká ta tajemství. Jasně, že bych dokázala vymyslet propracovanější zápletku a zvraty, tohle je ale čistá "feel good" romance, která zvraty nepotřebuje a přesto funguje na jedničku. Doporučuji a těším se na Čajovnu v Tokiu! 

Hotýlek na Islandu: Julie Caplin. Cosmopolis, 2020. 360 stran. 
Hodnocení: 5⭐/5⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!