úterý 31. prosince 2019

Nejlepší knihy roku 2019

Je to tady! Poslední den v roce a já se vrhám na svou oblíbenou činnost: bilancování. Co se četby týče samozřejmě. Miluju seznamy, žebříčky a podobné. Na druhou stranu je však hodně těžké vybrat z té hromady knih jen několik nejlepších. 

Na rok 2019 jsem měla předsevzetí přečíst 100 knih. To jsem splnila úplně přesně a jsou zde započítané i dětské knížky a prostě vše čtivé (kromě leporel a kuchařek :))
Z těch 100 knih vybrat to nejlepší je pro mě skutečný oříšek. Letos obzvláště víc než jindy jsem měla velmi šťastnou ruku na výběr četby a je jen málo knížek, které mě letos vyloženě zklamaly.
Vytvořila jsem si tudíž jednotlivé kategorie z žánrů, které nejčastěji čtu a tam jsem vybrala jednotlivé knížky. Pozor, nezařazuji sem ale re-readingy, neboli knížky, které jsem četla třeba podruhé, potřetí... S takovou by rok co rok zaujímaly čestné místo v žebříčku Děti z Bullerbynu :)

Nejlepší psychologické romány (případně psychothrillery)

1. Strážci světla (A.Geni)
2. Prokletá krev (S.Thiesler)
3. Výměna (R.Fleet)
4. Ať řekneš cokoli (G.McAllister)
5. Manželka (A.Burke)
6. Matčina hra (S.Jones)
7. Matčina volba (S.King)
8. Ledové sestry (S.K. Tremayne)
9. Nenalezená (R.Mróz)
10. Cizinec (U.Poznanski, A.Strobel)

Strážci světla   Prokletá krev  Výměna  Ať řekneš cokoli  Manželka   Matčina hra  Matčina volba  Ledové sestry Nenalezená

Nejlepší detektivky

1. Tatérka (A.Belsham)
2. Ani muk (D. Jackson)
3. Malé sladké lži (C.Frear)
4. Psi z Rigy (H.Mankell)

Tatérka Ani muk  Malé sladké lži   Psi z Rigy

Nejlepší (detektivní) série

1. Naturalista (všechny tři díly jsem četla letos a řadím mezi nejlepší detektivky - Šelma, Hračkář, Teorie vraždy)

Šelma  Hračkář  Teorie vraždy  


Nejlepší romantické romány

1. Námi to končí (C.Hoover)
2. Čokoládový průšvih (P.Hülsmann)
3. Nebezpečná iluze (W.Renshaw)
4. Spolubydlící (B. O'Leary)

Námi to končí   Čokoládový průšvih Nebezpečná iluze 


Nejlepší dětské knížky

1. Srabáček  (M.Epstein)
2. Jak zvířata spí
3. Strašidýlko Stráša (A.Mornštajnová)
4. Louskáček (A. Leysen)
5. Brumla a Remcík

Srabáček - průvodce začínajícího hrdiny Louskáček Jak zvířata spí Strašidýlko Stráša 

Nejlepší knihy ostatních žánrů (bez pořadí)

Irská kráska (A.Moore)
Normálně jiní (T.Robins)
Tiché roky (A.Mornštajnová)
Furyborn (C.Legrand)
Komturova smrt (H.Murakami)

Irská kráska  Tiché roky   Normálně jiní  Furyborn  Komturova smrt

Nejlepší novinka roku 2019

Hračkář
Výměna
Tiché roky
Ani muk
Ať řekneš cokoli

A další výborné knihy, které jsem letos četla:

Dokonalé stopy  Úplně cizí lidé   Prokurátor  Ztichlý dům 
Mlčenlivé ženy Chlapec mezi dveřmi  Tajemství porodních bab Zlodějka knih
Náš manžel Vážka Hadrový panák  Cizinec 
Muž jménem Ove Tajemství letního odpoledne Past  Dokonalá přítelkyně 
Pojízdný krámek snů  Nejsem mrtvá  Pomsta    Není úniku 








Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!