úterý 29. května 2018

2. kniha autora, který žil ve vašem kraji

Druhým úkolem čtenářské výzvy je přečíst knihu od autora, který žil v mém kraji. Mým krajem je je kraj Zlínský, nejen, že zde žiji já, ale myslím, že i většina těch, co tohle budou číst, takže jsem se rozhodla vybrat pár autorů právě odsud a ty v krátkosti představit a doporučit nějaká jejich díla...

Výsledek obrázku pro alena mornÅ¡tajnová hotýlek Výsledek obrázku pro alena mornÅ¡tajnová hana Slepá mapaJako první jsem vybrala Alenu Mornštajnovou, protože nejen, že je to spisovatelka obrovských kvalit a dostává se se svými romány na přední příčky žebříčků - například v anketě Kniha roku 2017, ale hlavně proto, že pro ni mám slabost, její Hanu jsem si zamilovala a nedávno jsem měla tu čest potkat se s paní spisovatelkou osobně. Narodila se ve Valašském Meziříčí.



Související obrázek Výsledek obrázku pro bajaja na krásné modré dřevnici Výsledek obrázku pro bajaja duely 
Jako druhý mě napadl asi neznámější zlínský spisovatel Antonín Bajaja. Je vcelku častým návštěvníkem naší knihovny, kde pravidelně zaštiťuje zajímavé kulturní akce. Zlínské divadlo hraje adaptaci jeho románu Zvlčení, já jsem se však bohužel k žádné jeho knize ještě nedostala, ale brzy to napravím...



Výsledek obrázku pro hana andronikova zvuk slunečních hodin Nebe nemá dno Vzpomínky, co neuletí 

Dalším zlínským rodákem, nebo spíše rodačkou, je Hana Androniková. Za svůj debut Zvuk slunečních hodin získala cenu Magnesia Litera a i její další romány a povídkové soubory byly velmi úspěšné. Škoda jen, že už nám autorka nic nového nenapíše...





Výsledek obrázku pro komenský labyrint svÄ›ta a ráj srdce Výsledek obrázku pro komenský orbis pictus kniha Výsledek obrázku pro komenský informatorium Å¡koly mateÅ™ské

Když zapátrám do vzdálenější historie, jedním z veledůležitých českých autorů, filosofů, myslitelů je "Učitel národa" Jan Amos Komenský, který se narodil poblíž Uherského Brodu a zde také strávil své dětství. Jeho knihy jsme mívali v seznamu povinné četby a určitě by nebylo na škodu dohnat teď to, co jsme tehdy nepřečetli...




No a kdo se rád vrátí do ranějšího dětství, ten si může přečíst něco od kroměřížského rodáka Miloše Macourka. Beztak ho stejně jako já znáte především díky televizním pohádkám na kterých spolupracoval s úžasným Adolfem Bornem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!