sobota 3. března 2018

B.A.Paris - Za zavřenými dveřmi

Výsledek obrázku pro za zavřenými dveřmi
Jelikož miluju psychothrillery a nijak se tím netajím, moje volba s názvem "Co budu číst teď?" padla na Za zavřenými dveřmi. Má skvělé hodnocení na Databázi knih a obálka s podnázvem "Dokonalé manželství? Nebo dokonalá lež?" mě okamžitě zaujala...


Hlavní hrdinka Grace se seznámí s dokonalým mužem, jímž je Jack. Bláznivě se zamilují a brzy se koná svatba. Hned ve svatební den ale přichází několik rozčarování a ta pokračují ještě další dny po svatbě i na svatební cestě. Grace se ocitá doslova uvězněná v manželství s psychopatem. Jak z toho ven, když navenek jejich manželství působí dokonale a bez chybičky a přátelé netuší, co se děje po jejich odchodu z návštěvy?
Já jsem se tentokrát před čtením rozhodla, že se nenechám nijak ovlivnit názory ostatních, a proto jsem si nepřečetla jedinou recenzi, komentář ani anotaci. A dobře jsem udělala...
Knížka mě od samého začátku vtáhla do děje a nepustila, dokud jsem o pár hodin později nedočetla. Ale jak je to možné? Vždyť byla napsána jednoduchým jazykem, věcně a neskutečně předvídatelně, takže jsem byla vždy o pět stránek napřed... To se mi stalo asi poprvé, že jsem dokázala po celou dobu čtení úspěšně předvídat děj. A přesto si troufám tvrdit, že toto byl jeden z nejlepších thrillerů, oslnivý debut, geniální knížka!
A proč? Protože tu nenajdete jediné hluché místo, protože nebudete chtít přestat číst, protože se napětím pořádně zapotíte, vžijete se do kůže hlavní hrdinky a budete si přát, abyste jí mohli napovídat. Grace je docela sympatická hrdinka a když budete přemýšlet, proč se nepokusila o útěk, vzápětí se dočtete, co už všechno zkusila, přesto budete zkoušet vymyslet lepší a lepší varianty úniku. Její příběh je vyprávěn ve dvou dějových liniích, minulosti a současnosti, a jak se kniha blíží ke konci, plynule se tyto dějové linie sbíhají až se na konci hladce spojí. Líbila se mi ta plynulost děje a to, že jsem nenarazila na nesrovnalosti - toho si u knih stejného či podobného žánru moc cením.
Zato jsem měla problém představovat si Jacka tak jak byl líčen, sympatický, pohledný čtyřicátník - díky jeho chování jsem ho viděla spíš jako netvora.
Dalším plusem je i celkem originální námět, v dnešním (literárním) světě britských únosů a severských chladnokrevných vražd se tento příběh docela vyjímá.
Tahle kniha je PSYCHO na velmi vysoké úrovni. A já naprosto miluji knihy, o nichž můžu po přečtení říct, že to bylo psycho!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!