pondělí 27. listopadu 2017

8. oblíbená kniha rodičů, prarodičů

Tato kategorie lze chápat ze dvou pohledů. Tím prvním je, že se jedná o knihy, které jsou oblíbené přímo mých rodičů a prarodičů. Tím druhým mohou být myšleni rodiče a prarodiče obecně - tedy oblíbené knihy starších generací.

Z toho prvního pohledu mám trochu omezený výběr. Mám totiž smůlu, že nepocházím z příliš čtenářsky nadšené rodiny. Moje babička i maminka když už čtou, tak Jamese Herriota. Navíc babička má docela ráda cestopisy a knihy typu Moje anglická babička. Na té jsme si "zgustly" všechny tři. Maminka má ráda knihu Vůně chleba od Františky Pecháčkové. Vím, že se k ní ráda vrací, pojednává totiž o našich krajanech, kteří na počátku tohoto století utekli do Texasu. Maminka se o toto téma zajímá, jelikož se dotýká i naší rodiny a tato knížka je prý velmi autentická. Proto i já se na ni v rámci výzvy chystám. Jsem si jistá, že nejoblíbenější knížka mého táty je Bible, ale k jejímu přečtení nemám žádné ambice, to si raději přečtu pět nějakých zajímavých románů :) Stačí mi, že mám přečtenou zjednodušenou dětskou verzi :).

Výsledek obrázku pro james herriot zvěrolékař mezi nebem a zemí  Výsledek obrázku pro moje anglická babička  Výsledek obrázku pro jeruzalémská bible kniha Výsledek obrázku pro vůně chleba pecháčková

Jestliže bych si měla vybrat z knih, které jsou obecně oblíbené generacemi našich rodičů a prarodičů, výběr by byl mnohem větší. Uvedu pár nejzajímavějších a inspirovala jsem se těmi nejčtenějšími v této kategorii na Databázi knih.

Výsledek obrázku pro školák kája mařík   Výsledek obrázku pro agatha christie vražda v orient expresu    Výsledek obrázku pro vejce a já   Výsledek obrázku pro vinnetou kniha

Výsledek obrázku pro osudy dobrého vojáka švejka   Výsledek obrázku pro ptáci v trní   Výsledek obrázku pro jana eyrová kniha   Výsledek obrázku pro saturnin

Související obrázek  Výsledek obrázku pro nižnánsky čachtická paní Výsledek obrázku pro kmotr puzo Výsledek obrázku pro malý princ kniha

Výsledek obrázku pro němcová babička   Výsledek obrázku pro egypťan sinuhet   Výsledek obrázku pro tři kamarádi   Výsledek obrázku pro jih proti severu kniha

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!